dinsdag 29 maart 2016

Standhouder 2016: Het Dorpshuisje

Het Dorpshuisje

Al vanaf kleins af aan ben ik opgegroeid met de liefde voor wonen en brocante, ik noem het altijd "boerenantiek". Het stond vroeger in ons huis en niet altijd in helemaal perfecte staat, maar dat was niet erg. Het was mijn vaders "boerderijtje" in een kleine vrijstaande woning. Als klein kind wilde ik altijd mijn vader helpen met klussen, hij maakte echt alles zelf, dus had ik ook heel vroeg een hamer in mijn handen en dat ging soms wel eens mis.

Nu ben ik nog steeds heel veel bezig met wonen en inrichten.
Helemaal brocante. Dat is echt mijn ding, maar dan wit of andere geverfde tinten. Soms tot ergernis van mijn man, want soms kom ik met dingen thuis die hij gelijk bij het grofvuil zou zetten. Maar ik zie daar dan wat in en gelukkig is hij flexibel. Evenals mijn 9-jarige dochter, die doet gezellig mee. Mijn 5-jarige dochter doet het niet zo veel, die vind het wel goed zo, ze weet niet beter.
Eigenlijk zit het wel in de familie, van opa tot vader en ikzelf.
De liefde voor struinen naar brocante en al is het niet in goede staat en een beetje doorleefd?............ dat is niet erg.
Het blijft geschiedenis en warmte uitstralen.


Sinds ruim 8 jaar heb ik de winkel Het Dorpshuisje. Een winkel aan huis. Eerst was het alleen de winkel en later ben ik meer op fairs en markten gaan staan en als toevoeging de webwinkel. 

De paspop is mijn lievelingsitem en blijft bij mij. Ik zag haar voor het eerst op een markt, maar had al zoveel gekocht dat het budget erg kranig werd. Moest haar met tranen in mijn ogen laten staan. Drie maanden later, toen ik weer op de markt kwam, stond ze er nog, bij een andere eigenaar inmiddels. Veel duurder natuurlijk. Compleet van de leg verder gegaan met mijn inkopen, maar totaal geen aandacht meer voor, besloot ik naar huis te gaan. Ik dacht.......ik probeer het nog 1 keer......en ja hoor, hij ging akkoord, was zo blij. Dit is echt mijn blijvende aanwinst. Verder koop ik allemaal leuks voor de winkel!

Heb er reuze zin in om in de Grote Kerk van Alkmaar te staan. Hoop je daar te ontmoeten.
Groetjes Marcha

Geen opmerkingen:

Een reactie posten