maandag 21 maart 2016

Standhouder 2016: 't Brocante Sfeertje

't Brocante Sfeertje stelt zich voor:
Mijn lievelingsstuk....
Best moeilijk want heb er na 12 jaar verzamelen best wel een paar.
Maar toch dit 1.72 m hoge kerkbeeld.

We zagen haar op een markt in Belgie en eigenlijk alle twee waren we op slag verliefd. Manlief ging in
de onderhandeling en wou er wel wat vanaf maar al snel liep hij weg. 't Verliep stroef met handen en
voeten en wat Franse woorden. Maar hij liep weg!
Gewoon weglopen, komt ze wel...nou dus niet. Nadat we al een eindje door hadden gelopen en mijn bloeddruk tot 300 steeg, draaide ik me om en zei hoe dan ook ik MOET haar hebben.
Ze was behoorlijk gehavend en Kindje Jezus was zonder hoofd, maar was er wel bij. De laatste paar honderd meter ben ik gaan rennen. Eenmaal weer bij de kraam was de dame in onderhandeling met 2 Duitsers. Ik riep: "madam", legde 't geld op een kastje en ze was van ons.
Manlief mopperde nog wat na maar dat kon me geen barst schelen. Na een team Belgen te hebben gevonden - Het moest met maar liefst 4 man de auto in getild worden, lood- en loodzwaar.
Eenmaal thuis is er een toestel gemaakt met rollers om haar het huis in te krijgen. Ze is gerestaureerd, helaas zitten er nogal groeven in de vloer, maar ze is van ons en dat blijft ze.De postbode heeft al een keer gevraagd mag ik even binnen komen kijken en ook voorbijgangers. Er zijn biedingen uitgebracht maar nee, hier hoort ze en blijft ze.
Dus zie je iets moois, ga er dan voor!!
Ingrid
't Brocante Sfeertje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten